پیام خراسان

آخرين مطالب

امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان مقالات

امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - : سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. در همین زمینه نشست خبری این رویداد 16 اردیبهشت‌ماه با حضور یاسر احمدوند و علی رمضانی رئیس و قائم‌مقام این رویداد فرهنگی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. در ادامه به نکات مهم این نشست اشاره می کنیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
***
یاسر احمدوند با اشاره به شعار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران؛ «بخوانیم و بسازیم» گفت: این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران، حول محور و موضوع دانش و آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد که با اهتمام دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سطح ملی و شهر تهران برگزار می‌شود. امیدواریم نمایشگاه کتاب تهران 1403 به نقطه عطفی در ارتقاء دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود. نمایشگاه بعد از 35 دوره به قوام و جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌های ایرانی رسیده است؛ از خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه و استفاده از آثار ناشران و برنامه‌های فرهنگی دعوت می‌کنم.

پیام خراسان

برنامه‌های ویژه برای «غزه»
وی به برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه برای «غزه» و فلسطین با هدف پاسداشت مقاومت مردم غزه پیش‌بینی و برنامه مختلفی با حضور چهره‌های فرهنگی و اصحاب قلم و تقدیر از نویسندگان و مترجمان حوزه فلسطین تدارک دیده شده است.
بزرگداشت مقام دختران ایران
احمدوند در ادامه به دیگر برنامه متمایز امسال نمایشگاه کتاب اشاره کرده و گفت: به‌مناسبت همزمانی دهه کرامت با نمایشگاه کتاب تهران نیز ویژه‌برنامه «بزرگداشت مقام دختران ایران» برگزار خواهد شد.
افزایش حضور مجازی و فیزیکی ناشران در نمایشگاه
رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به حضور گسترده ناشران در دو بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه اشاره و بیان کرد: نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی امسال هم استمرار دارد و تعداد قابل توجهی از ناشران علاوه بر بخش مجازی در بخش حضوری، کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. با توجه به هماهنگی با شرکت ملی پُست، ارسال بسته‌ها با شرایط مطلوبی انجام خواهد شد. حضور کتابفروشان با رفع نواقص نمایشگاه سال گذشته، امسال ادامه دارد. پیش‌بینی می‌کنیم حجم مراجعه و استقبال از نمایشگاه نسبت به سال گذشته بیشتر باشد؛ بنابراین تقاضا داریم مردم حضور خود را در روزهای مختلف، به‌ویژه روزهای آغازین تقسیم کنند تا کمر با تراکم روبه‌رو باشیم.
رویداد نشر ایران
احمدوند درباره ویژه برنامه «رویداد نشر ایران» در نمایشگاه کتاب تهران افزود: میزبان برنامه‌ای با عنوان «رویداد نشر ایران» در روزهای 24 تا 26 اردیبهشت در بخش خارجی خواهیم بود که با هدف معرفی ظرفیت نشر ایران به کارگزاران منطقه‌ای است. 20 کشور از ناشران و کارگزاران ادبی در این رویداد حضور دارند. بازدید از مراکز چاپ و فروش کتاب و مراکز مختلف خواهند داشت و می‌تواند شروع ارتباط با نشر بین‌الملل باشد.
****

پیام خراسان

امکانات جدید رفت‌وآمد بازدیدکنندگان
در ادامه این نشست، علی رمضانی، قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه امسال بیش از 70 دستگاه مختلف در برگزاری نمایشگاه مشارکت دارند، گفت: شهرداری، نیروی انتظامی، شرکت پست، مجموعه مصلا، بانک ملی ایران و سایر نهادها که در حال فعالیت هستند تا مجموعه نمایشگاه خدمات بهتری به مردم ارایه بدهند. همه ناشران، سومین سال پیاپی در فضای مسقف جانمایی شدند و در بخش ناشران دانشگاهی، آموزشی و کودک افزایش فضا داشتیم. هم چنین در خصوص امکانات جدید رفت‌وآمد بازدیدکنندگان و پارکینگ، سه در جدید به مصلا اضافه شده که دو در برای ورود مردم و یک در برای ماشین پیش‌بینی شده است که شامل درهای 21، 11 و 4 است؛ بنابراین از همه جهت‌های نمایشگاه ورود نفری و خودرویی داریم.
فعالیت «مشاور کتاب»
رمضانی درباره حضور فعالان رسانه در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: 275 خبرنگار، کارت ثابت و تعدادی نیز کارت روزانه دریافت می‌کنند؛ همچنین 84 شهروندخبرنگار در نمایشگاه حضور دارند که امیدواریم از میان آن‌ها نیروهای مناسب جذب شوند. 30 نماینده رسانه خارجی نیز ساماندهی شده‌اند. شبکه اجتماعی «بله» و «نشان» با دقت و جزییات بیشتری در جستجوی غرفه‌ها به کمک ناشران و مردم می‌آیند. مرکز پاسخگویی با حدود 100 نفر، سوالات مردم درباره نمایشگاه مجازی و فیزیکی را با خط ارتباطی 91009898 پاسخ می‌دهند؛ همچنین 120 نفر، نقشه توزیع می‌کنند. «مشاور کتاب» در بخش شبستان و کودک و نوجوان برای مشاوره بهتر به بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده است.
عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه
رمضانی درباره حضور ناشران دیجیتال و پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب 1403 بیان کرد: ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی با چینش متناسب و فضای بیشتر جانمایی شده‌اند. رمضانی‌درباره حضور پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه 1403 بیان کرد: برنامه مفصل ترتیب شده است.
یمن، میهمان ویژه
احمدوند درباره تعاملات بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: هند، به‌دلیل روابط گسترده فرهنگی و سابقه دیرینه تمدنی بین دو ملت ایران و هند، این کشور، به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه، انتخاب و اعلام شد. به‌رغم اینکه شاید مطلوب حوزه حکمرانی در کشور هند هم نباشد اما تلاش کردیم با جامعه فرهنگی و فرهنگیان هند، روابط فرهنگی، توسعه پیدا کند. گروهی از هند از فروردین‌ماه در مصلی حاضر شدند و جزییات حضور بررسی و قطعی شد، بعد از حمله رژیم صهیونسیتی به کنسلوگری سفارت ایران و بعد از آن پاسخ ایران، بیانیه‌ای صادر شد که امکان حضور اتباع هند در ایران ممنوع شد، در این زمینه سفیر هند مهلت خواست که مسئله حل شود. به‌رغم تلاش‌ها، محدودیت و ممنوعیت رفع نشد و در فرصت اندک، کشور یمن به‌عنوان کشور میهمان ویژه اعلام شد. تلاش و تدابیر حداکثری انجام شد، اما اتفاقات، خارج از پیش‌بینی هر کسی بود. ان‌شاالله که یمن برنامه‌های فرهنگی خوب و گسترده‌ای خواهد داشت.
کد خبر 849584 برچسب‌ها کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان نمایشگاه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/669646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گروه دوچرخه‌سواری همرکاب طبس به مشهد رسید

جشنواره امام رضا(ع) بر ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید ویژه دارد

ارایه خدمات امدادی به 6000 نفر در سیل و آبگرفتگی طی یک هفته اخیر

600 اثر به دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور ارسال شد

درخواست ایران از امارات برای استرداد فوری کلاهبردار متواری هرمزگان

معاون اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده شهر مشهد بازدید کرد

بهره برداری از 100 طرح ارتباطی و مخابراتی در خراسان جنوبی

نجات دو نوجوان گرفتار در ارتفاعات قاین پس از 11 ساعت

هشدار نماینده قائنات درباره حمله ملخ‌ها به خراسان جنوبی

شمیم حرم رضوی در مرزبانی محمد رسول الله بیرجند پیچید

موفقیت های شیرین خراسان جنوبی انعکاس رسانه ای پیدا کند

مشاهده یوزپلنگ برای اولین در طبس | عکس

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان طبس

هسته اصلی سامانه بارشی اخیر از خراسان شمالی خارج شد

دهکده 8000 ساله راز بقا پس از بلایای طبیعی را فاش می‌کند

لحظه غرق شدن یک جوان در سیل مشهد

تمام معابر مشهد باز و تردد عادی است

خلاصه اخبار مجلس، 30 اردیبهشت؛ ماموریتی برای مدیریت بارندگی‌های شدید مشهد

افتتاح بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد

عکس| تصویر جان‌باختن پرندگان بر اثر تگرگ مشهد

حریق بزرگ یک انبار چوب در روستای شایع جاده کلات مهار شد

درخواست رئیس مجلس برای تسریع در جبران خسارات سیل خراسان رضوی

کاروان بزرگ زیارتی گلستان به مشهد مقدس مشرف می شوند

فیلم| لحظه حساس نجات پاکبان از میان سیل مشهد

سنجاب ایرانی را در پارک چیتگر شکار می‌کنند؛ سازمان محیط زیست خواب است؟! (فیلم)

کنایه محمد مهاجری به علم‌الهدی درباره سیل مشهد

اعزام 240 مددجوی تحت حمایت کمیته‌ امداد به زیارت مشهد و کربلا

خسارات وارده از سیل مشهد سریعا برآورد و تخصیص داده شود

«آقای علم الهدی! احتمال نمی‌دهید سیل مشهد به خاطر شما باشد؟!»

بارندگی یک میلیون و 299 هزار مترمکعب آب وارد سدهای تایباد خراسان رضوی کرد

فیلم| ورود دادستانی مشهد به ماجرای پل انقلاب و قصور احتمالی مسئولان

بار برخی کم‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی به دستگاه قضا می‌افتد

ارسال 500 بسته غذایی هلال‌احمر به مناطق سیل‌زده خراسان رضوی

تصاویری از سرریز یک سد در خراسان رضوی (فیلم)

سیلاب راه شهر «شامکان» در ششتمد را بست

خسارات سیل مشهد به سرعت برآورد شود

نمایش عکس‌های «کارتیه برسون» از قاسم‌آباد قدیم در این روستا

معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده شهر مشهد بازدید کرد

پای دلال ها و سلطان های واردات به صحن مجلس باز شد /درخواست بورسی پورابراهیمی در آخرین روزهای حضورش در مجلس /حاشیه های صحن مجلس

اولین واکنش قالیباف به سیل مرگبار مشهد

مخبر وارد مشهد شد

معاون اول رییس جمهور از مناطق سیل زده شهر مشهد بازدید کرد

تکلیف طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان مشخص شد؟/ خسارت‌های سیل خراسان رضوی جبران می‌شود؟/ لایحه جداول بودجه 1403 به مجمع تشخیص رفت

بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده مشهد

ورود معاون اول رئیس جمهور به مشهد برای بررسی وضعیت سیل زدگان

طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به کجا رسید؟/ خسارت‌های سیل خراسان رضوی جبران می‌شود؟/ لایحه جداول بودجه 1403 به مجمع تشخیص رفت

اعزام اولین کاروان حجاج خراسان شمالی به سرزمین وحی

1600 هکتار اراضی ملی در اردبیل رفع تصرف شد

نوروزی‌فرد: 2 بار به مس باختیم و حالا باید جبران کنیم

تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل خراسان رضوی و جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم ضروری است/ ریل‌گذاری لازم برای ساماندهی بازار اجاره بها در مجلس یازدهم به اتمام رسید